نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ،ال جی،دوو

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ،ال جی،دوو:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر،کولرگازی اسپیلت

نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ،ال جی،دوو

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ،ال جی،دوو:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر،کولرگازی اسپیلت

معرفی مهمترین قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی ال جی

از آنجا که جاروبرقی یک وسیله کاربردی است و نقش زیادی در پاکیزگی محیط زندگی دارد پیشنهاد می شود که برای خرید جاروبرقی ال جی تک تک قطعات این دستگاه را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در ادامه این مقاله از مرکز فروش قطعات لوازم خانگی دیبا پشتیبان به معرفی مهم ترین قطعات جاروبرقی ال جی که نقش زیادی در کارایی این دستگاه ایفا می کنند می پردازیم.


موتور

موتور که مهمترین قطعه جاروبرقی است با مکش هوای داخل مخزن و یا کیسه جارو و ایجاد فشار منفی باعث جذب و ذرات و آشغال ها به داخل دستگاه می شود. نوع موتور و میزان قدرت دستگاه مهمترین فاکتوری است که باید در هنگام خرید جاروبرقی ال جی به آن توجه داشت موتور های جاروبرقی ال جی از نوع یونیورسال هستند یعنی در آن ها از ساده ترین نوع مدار که دارای دو حالت خاموش روشن می باشد استفاده شده است. میزان توان جاروبرقی های ال جی، امروزه بین 1300 تا 2400 وات است برای انتخاب قدرت دستگاه باید به عواملی همچون میزان بودجه ای که در اختیار دارید، اندازه منزل، تعداد اعضای خانواده و غیره توجه کرد.


لوله جاروبرقی

لوله جاروبرقی یکی از قطعاتی که مستقیماً با ارگونومی دستگاه ارتباط دارد. منظور از ارگونومی سازگاری وسایل با بدن انسان است. در جاروبرقی های ال جی لوله به گونه ای ساخته شده که نه آنقدر کوتاه باشد که فرد در هنگام جارو کشیدن مجبور به خم شدن مکرر باشد و وزن خود را به لوله تحمیل کند و نه اینکه آنقدر بلند که توانایی کنترل جارو را از دست بدهد. امروزه در بسیاری از مدل های جاروبرقی ال جی، لوله ها از نوع تلسکوپی هستند یعنی امکان تغییر اندازه لوله وجود دارد تا فرد بتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند. در جاروبرقی های ال جی معمولا لوله ها از جنس فلز ساخته می شوند تا در برابر شکستگی، زنگ زدگی یا خوردگی مصون باشند.


فیلتر جاروبرقی


 یکی از مهمترین بخشهای جاروبرقی ال جی فیلتر آن است که در عملکرد مناسب جاروبرقی نقش مهمی دارد وظیفه اصلی فیلتر جاروبرقی  تصفیه هوای داخل دستگاه و جذب گرد و غبار و جلوگیری از رسیدن آن به موتور دستگاه است. در صورتی که فیلتر وجود نداشته باشد گرد و غبار در هنگام جارو کردن به داخل دستگاه وارد شده یا با هوای خروجی موتور به محیط بازگردانده می شود. این فیلترها معمولا از لایه های فشرده اسفنج مانند که دارای الیافی با بافت بسیار ریز هستند، ساخته می شوند و در پشت کیسه جاروبرقی قرار می گیرند.


پاکت یا کیسه جاروبرقی

 پاکت یا کیسه جاروبرقی، قسمتی از جارو است که مواد زائد یا زباله ها درون آن جمع می شوند. در جاروبرقی های ال جی پاکت ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند و ممکن است یک لایه یا چند لایه باشند. همچنین پاکت ها می توانند یکبار مصرف و یا دائمی باشند. پاکت های یکبار مصرف پس از پرشدن دور انداخته می شوند اما پاکت های دائمی باید پس از پر شدن تخلیه شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. مزیت پاکت های یکبار مصرف این است که در مقایسه با پاکت های دائمی بهداشتی تر هستند. در جاروبرقی های ال جی هر مدل دارای کیسه خاص خود می باشد و در هنگام خرید یا تعویض کیسه باید به این مسئله دقت کرد و کیسه ای متناسب با مدل دستگاه ها تهیه کرد.

 خرطومی جاروبرقی

قطعه شلنگ مانند و انعطاف پذیر جاروبرقی را خرطومی می نامند. این شلنگ معمولا از لاستیک نرم و انعطاف پذیری که از پلی اتیلن در آن استفاده شده است ساخته می شود. خرطومی، یکی از اجزای ضروری جاروبرقی های ال جی است. خرطومی جاروبرقی برای ایجاد خلاء در دستگاه از فشار آب یا هوا استفاده می کند و همین خلاء است که سبب می شود مواد به داخل جاروبرقی مکیده شوند. باید بین اندازه خرطومی و میزان قدرت موتور تناسب وجود داشته باشد در غیر این صورت فشار زیادی به موتور وارد می شود زیرا در صورت کوپک بودن، خرطومی نمی تواند هوای لازم برای خنک نگه داشتن موتور را به آن برساند. ایجاد هرگونه سوراخ و یا شکستگی در خرطومی می ‌تواند باعث کاهش مکندگی جاروبرقی شود و کارایی آن را به شدت کاهش دهد.

 برس جاروبرقی

برس جاروبرقی قسمتی از آن است که روی سطوح مختلف قرار می گیرد و آشغال ها از طریق آن به داخل دستگاه کشیده می شود در جاروبرقی های ال جی برس ها شکل ها و اندازه های متفاوتی دارند و بسته به شکلی که دارند می توانند برای تمیز کردن زمین، کناره های دیوار، گوشه ها و کنج ها و دیگر سطوح مورد استفاده قرار گیرند. برس ها می توانند در اشکال مختلف مستطیلی یا مثلثی ساخته شوند. همچنین برس مخصوص درز برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی به آنها دشوار است مورد استفاده قرار می گیرد. در جاروبرقی های ال جی معمولاً سه نوع برس به هنگام خرید جارو به مشتری تحویل داده می شود یک برس معمولی برای نظافت سطح زمین یک برس مخصوص مبل و صندلی و برسی برای پاک کردن شکاف های باریک و گوشه ها و کنج های دیوارها که به آن گوشه گیر هم می گویند.


بدنه جاروبرقی

بدنه جاروبرقی ساختمان ظاهری جارو برقی را تشکیل می دهد و بر اساس نوع برند و مدل در شکل ها و رنگ های مختلف ساخته می شود و اجزای مختلف جاروبرقی از جمله موتور، کلید سیم جمع کن، مدارهای الکتریکی کنترل دور موتور، کیسه زباله، فیلتر و برس های اضافی دستگاه در آن جاسازی می شوند.