نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ،ال جی،دوو

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ،ال جی،دوو:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر،کولرگازی اسپیلت

نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ،ال جی،دوو

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ،ال جی،دوو:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر،کولرگازی اسپیلت

خدمات تعمیر انواع آب سرد کن در محل

امروزه یکی از دستگاه هایی که در اکثر منازل، ادارات و ... دیده می شود، آب سردکن است. این وسیله به خصوص در فصول گرم سال بسیار کاربردی و پر استفاده می باشد. سیستم و عملکرد آن همانند بقیه ی تجهیزات لوازم خانگی برقی پیچیده نمی باشد اما همانند سایرین از قطعات و اتصالات مختلفی تشکیل شده است که هماهنگی هر قطعه با کل مجموعه موجبات عملکرد صحیح دستگاه را فراهم می نماید؛ بنابراین در زمان خرابی آب سرد کن اگر شما اطلاعات و شناخت کافی در مورد این وسیله داشته باشید به راحتی می توانید نقص و مشکل ایجاد شده را برطرف سازید یا حداقل نقص ایجاد شده را حدس بزنید و برای رفع آن از تعمیرگاه های مجاز تعمیرات انواع لوازم خانگی استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی را در مورد دستگاه آبسرد کن و شیوه ی عیب یابی در زمان خرابی آن بیان نماییم.


مکانیسم عملکرد آبسرد کن چگونه است؟

 

همان طور که گفته شد آب سردکن از مکانسیم کارکرد و سیستم داخلی ساده تری نسبت به سایر تجهیزات  برخوردار است ولی به طور کلی اجزای سازنده ی آن عبارتند از:

-         کمپرسور دستگاه که وظیفه ی آن کمک به سرمایش آب می باشد.

-         لوله های اتصال داخلی و خارجی که برای انتقال جریان آب استفاده می شوند؛ توجه داشته باشید که این لوله ها از موادی ساخته شده است که به خنک نگه داشتن آب و انتقال حرارت کمتر کمک می کنند.

-         فیلتر های داخلی که وظیفه ی آن ها تصفیه ی آب ورودی به داخل مخازن می باشد.

-         مخزن و بدنه ی دستگاه که یکی از مهم ترین اجزای آب سرد کن است و معمولا از جنس استیل و یا آلومینیوم ساخته شده است.

آشنایی با مشکلات احتمالی انواع آب سردکن

 

1.نشتی آب از اتصالات و لوله های دستگاه: یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای آبسرد کن منزل یا محل کار شما ایجاد شود؛ نشت پیدا کردن آب در لوله ها و اتصالاتی مانند شیر می باشد که دلیل اصلی این موضوع گرفتگی و یا پوسیده شدن واشر ها و اتصالات بین لوله ای است. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا نیاز است که آب ورودی به آب سرد کن را قطع کرده و پنل دستگاه را باز کنید و سپس برای چک کردن سالم بودن لوله ها اقدام شود.

2.پایین بودن کیفیت آب: دومین مشکلی که ممکن است برای این دستگاه ایجاد شود؛ پایین بودن کیفیت پایین و موجود بودن نا خالصی در آب خروجی از دستگاه است. این موضوع به دلیل تعویض نکردن به موقع فیلتر های آن اتفاق می افتد. برای اطلاع از زمان مناسب تعویض فیلتر ها شما باید کاتالوگ و راهنمای استفاده از دستگاه را مطالعه و بررسی نمایید و در زمان های تعیین شده فیلتر آبسرد کن را چک نمایید.

3.سرمایش کم دستگاه: در مواردی ممکن است دستگاه آب سردکن سرمای کافی را به آب ورودی انتقال ندهد و آب خروجی دمای مورد نظر شما را نداشته باشد؛ این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود که از مهم ترین آن ها می توان به مشکلات ناشی از برق و نوسانات آن اشاره کرد. پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از آسیب دیدن کمپرسور آب سرد کن در زمان هایی که نوسانات برقی وجود دارد حتما از محافظ لوازم الکترونیک استفاده کنید تا از خرابی و آسیب دیدن دستگاه پیشگیری شود.